Saturday, March 10, 2012

Maafkanku kerana LEMAH !

Seorang kanak2, sedang menangis.,tiada yang lain di situ kecuali diri ini.,
dia ku peluk, 
dia menangis di bahuku,.
sambil mendukungnya.,
ku berjalan membawanya ke tempat baru.,
"semoga dia selamat.."
(lintasku dalam hati)
Ya Allah.,
jaga dirinya Ya Allah.,



Mimpi itu datang lagi.,

Ya Allah.,
rasa sngat tak berguna diri ini.,

Ya Allah., !
apa potensiku dalam agamaMu ini ..?
maaf kan aku kerana tidak dapat menjadi hamba yang sempurna.,
maafkan aku wahai saudara2 ku sekalian.,
dikala kalian sedang berjihad,
aku bersenang lenang dalam duniaku sendiri,
ingatan ku kepada kalian hanya sementara.,
maaf kan aku., :'(



Ya Allah,
berikan kekuatan kepada mereka.,
andai mereka lemah,
ambillah kekuatan daripadaku, 
salurkan kepada mereka,.
namun, 
andainya diri ini masih lagi lemah untuk memerangi nafsu sendiri,
di mana harus ku cari kekuatan., ?

Apa sumbanganku pada agama suci ini Ya Allah ?

Berilah aku kekuatan Ya Allah !!
seteguh diri mereka memerangi musuh.,
setabah kanak2 yang kehilangan tempat bergantung,.
sekuat isteri yang kehilangan anak2 & suami.,



Ya Allah.,
diri ini hanya mahu memerangi nafsu sendiri,
mereka memerangi musuhMu demi agama.,
hina nya aku !
sekecil2 perkara masih tidak mampu.,
apatah lagi beban & ujian seperti mereka ?

Saudara2ku.,
Allah menghantar mimpi itu demi kalian.,
aku perlu ada untuk kalian semua.,
semOga Allah meredhai perjuangan ku sekarang.,
semoga Allah tahu bahawa.,
kalian.,ku rindui.,
semoga Allah mengizinkan ku untuk berjuang bersama kalian di sana.,

Tunggu kehadiranku.,
perjuanganku masih mentah.,
akan di sempurnakan bila ku bersama2 kalian.,

Adik tersayang,
kakak ada untuk kalian peluk.,
jangan takut dengan musuh2 Mu.,
Allah tahu keadaan adik.,
(sampai sekarang, masih lagi dapat ku rasai pelukan itu !)
Ya Allah !



Seorang doktor yang tabah akan sampai suatu hari nanti.,
Allah, izinkan aku..
turut berjuang demi kehebatan agamaMu Ya Allah.,
redhailah aku & sahabat2 ku.,
redhailah semua perbuatan kami.,
jaga diri kami Ya Allah.,
andai kami jauh dengan Mu,.
tariklah kami kembali Ya Allah.,
jangan biarkan kami alpa tentang saudara2 kami yang lain Ya Allah.,



Saya merindui kalin duhai SAUDARA2KU !
Maafkan saya andai rebah & tidak mampu untuk bangun sendiri.,
maafkan ku andai mengeluh saat di tinggalkan bas.,
maafkan ku andai mengeluh saat makanan tidak wujud di depan mata.,
saat perut berkeroncong.,
saat diri terasa penat selepas belajar di dalam bilik berhawa dingin.,
andai menangis saat ilmu tidak menjadi hak milik fikiran ini sewaktu dalam dewan kuliah,
andai leka tatkala Allah hantar lelaki ajnabi untuk menyayangi.,
andai senang saat Allah uji dengan cinta dunia !
andai berat untuk mengangkat selimut sewaktu azan subuh sedang berkumandang..
andai letih untuk bangun melakukan tahajjud demi kesejahteraan bersama.,
Ya Allah, hinanya diri ini..



Saya perlu KUAT dalam segenap perkara !!
Islam itu INDAH.,
Pejuang agama Allah adalah yang terbaik.,
tempat kalian di sisiNya adalah yang tersempurna.,

Kami bersama kamu..
InsyaAllah !


Insan yang lemah ini PERLU KUAT !



No comments:

Post a Comment