Saturday, July 16, 2011

DirikuKini..~

Da hampir 2 bulan driku bergelar pelajar USIM..
hurm..lau dulu..MTSian..
kini..hu3,USIMian..!
hahak..
waktu 1st dtang sini..1/6/2011
abah kata..
"tanam niat betul2..datang sini nak belajr kerana Allah,agama.."
Waktu ni..semangt aq terus naik..!
 lebih2 lagi..kata2 tu datang drpd insan itu..~abah~
Dalm perjalann..(5 mnit nak smpai)
perkataan U.S.I.M termpang..
berderau darah aku..
rase cam nak nanges..:'(
waktu ni..dlam fikirn aq..
"Ya Allah..kalau aq xmampu buat seprti mana yang ummi abah and sume org harapkan..??"
............................................................................................................

Waktu sampai kat tempat pendaftaran..aq ingt..tulah USIM..

"pesal satu bngunan je..??"
hurm..
patot r..~
ni Stadium Nilai r..
sebab tu lah kecik jer..
lepas sume urusan pendaftaran selesai..dyrang bagi sampul surat..alamat kolej kediaman..
hu3..
punyer ah jauh tmpat dia..
campur2 ngan ktorang sesat..memang jauh!
kitorang sebagai pelajar tamhidi ni..
kena menetap kat sini..
Kolej Kediaman Nilam Court..
hu3..
nilah tempat yg aku akan tinggal slama bergelar pelajar tamhidi 2011/2012 kat USIM ni...
serumah 8orang..sbilik 4/2/2 orng..sume skali ade 3 blik jer..
Alhamdulillah..ni dah cukup selesa buat aku..
"Terima kasih Ya Allah..!"
lepas jer angkat brang2..simpan rumah ckit2..chOp pe yg patut..hurm..
g kluar jap..shoping2 kat tescO..tapi..
dalam pkul 1.30tgh..
ktrang plajar2 tamhidi akan dbwa ke Stadium Nilai pulak..
almaknanya..~
da smpai da saat ucapan"slamat tinggal" ntok ummi abah n sume..
:'(..
"Ilalliqa' sume..!"

okeh....! skrg aku kat USIM..!
Negeri Sembilan...!
Bukan MTS..!
hurm..
berpijaklah pada bumi nyata..~
"Ya Allah..kuatkan lah semngat aku,,berilah aku kekuatan Ya Allah.."

..........................................................................
Slama 3 hari orentasi..aku mula sedar..USIM ni.,best r jugak..xdek yg perlu di sesalkan..
smua rzeki drpda Allah..:)

4/6/2011..
aku mulakan khidupan aku sebagai tamhidi kat USIM ni..waktu masok pintu pgar USIM..
"dengan namaMu Ya Allah..."
aku cuba ikhlas kan hati seikhlas2 nya..
mahu belajar..
belajar...
belajar....
belajar......
belajar...
belajar...
n...
terus belajar...~

................................................................................

Lama kelamaan hidup kat sini..
aku dah mula masOk ngan suasana dia..
"Ya Allah..jgan lah suasana kat sni merubah aku..
walau kat mana pun aku berada..aku tetap MARDHIAH ASHARI yang dahulinya membesar di bumi MAAHAD TAHFIZ SAINS..
hurm..
hOusemates aku..

miZu,waNi,aIn,aChik,aNa,miMi,aUni..
>bez ah hidup ngan korang kat umah ni..! :):):)<

Setiap pagi..bangun n khidmat diri..solat,,trus trun tunggu bas kat dpan..
dlam pkul 6.45..hu2,,langit masih lagi gelap wktu ni tau..
tunggu n trus tunggu..~
huh! satu penyeksaan..>.<
slalunya..prjlann menuju ke kampus amik masa 20 minit kot..(lama nye!)
~lebih kurang rr..~
dapat gak habiskan maathurat pagi waktu lam bas..
--->lau dulu,,baca rmai2 ngan kwan2 kat sof depan..subhanallah,,rindunya!<---
Kelas pagi2 mula pkul 8.30pg..brebut2 nak dpat tmpat yg stratgik kat lctre hall..hu3


tapi lau aku..slalunya,pilih tmpat kat barisan ke 4..
strategik r jugak..
lau duk kat atas sngat..jauh,,xnmpak..
lau brisan dpan sngat..
xbez!
kene lengguk manyak2 nak tngOk slide..buat sakit kpala je..>,<
tapi..hu3..
waktu kelas T.U.H..
lain rr..!waktu ni sume rebut2 nk duk depan..
sbb lpas jer klas TUH..
klas MATH..!
kat dwan kuliah lain..
hahaaa..
kena kluar cepat2..
nk g chop tmpat kat dwan kuliah tu..~
hu3..
maaf ustaz..~ :)
"hIDup bARisan ke4..!"


lau xde kuliah..slalunya aku lepak kat kafe..

study..makan2..

hu2...! this's the best foOd hre..! tempura..secucuk 1ringgit jer..
hurm..

ni lah mkann aku hari2..
xdek khasiat lngsung..!
>,<
pkul 1.30tgh..rehat..
sOlat zoHor..lunch..
>aku slalunya x take lunch un..hu3,jimat<
smbung kelas balik pkul 2.30..
abeh petang uh pkul 5.30..slalunya..wktu ni laa..
ngan xdek moOd nya..
berkejar2 ke bus stOp..
huk2..
lotish daaa...~
..seMangAt..!!..
aaa...

ramai2..!
biar pun kena berdiri..

rela..asalkan sampai kat KKNC trcinta..:)





No comments:

Post a Comment